FAQ - Vanliga frågor & svar

Order:

Kan jag ändra min beställning?

Innan du klickar på "Slutför köp" i kassan har du möjlighet att lägga till eller ta bort varor från din beställning. När du har genomfört köpet påbörjar vi omedelbart hanteringen av din beställning, och därför är det inte möjligt att ändra den efter det. Om du har glömt något i din order eller ångrar dig, tveka inte att göra en ny beställning eller returnera varan till oss om du inte vill behålla den. Vi är här för att hjälpa dig med alla dina inköpsbehov.

Kan jag avboka min order?

Tyvärr är det inte möjligt att avboka en onlinebeställning som du redan har slutfört. Men du är naturligtvis välkommen att returnera de produkter du inte vill behålla inom 14 dagar från mottagen beställning.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

En orderbekräftelse skickas omedelbart till din e-postadress så snart du har slutfört din beställning. Om du inte hittar bekräftelsemeddelandet i din inkorg, vänligen kontrollera din skräppostmapp. Om du fortfarande inte kan hitta det, är du mer än välkommen att kontakta oss på info@icklick.se, och vi kommer att hjälpa dig så snart som möjligt.

Jag hittar inte kvittot för min order, hur gör jag?

Kvittot för beställningar på iclick.se skickas till din e-postadress så snart din beställning har skickats från vårt lager. Om du inte hittar kvittot, vänligen kontrollera din skräppostmapp. Om du fortfarande inte kan hitta kvittot, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst, och vi kommer att skicka kvittot igen.

När kommer min leverans?

Vänligen observera att alla beställningar behandlas direkt av tillverkaren själv. Detta kan innebära något längre leveranstider, vanligtvis inom spannet 5-12 arbetsdagar, beroende på produkten och leverantören.

Ångerrätt: 

Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen.

Kontakta oss på info@iclick.se.

Retur- och Reklamationsinstruktioner:

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar.
Kontakta oss på info@iclick.se för vidare instruktioner och hjälp. 

Faktura & Betalning:

Betalning: 
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
Att beställa och betala via Iclick.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:
Klarna, Swish, Kontokort/Kreditkort (Visa, Mastercard, Maestro,American Express), Plånböcker (Apple Pay & Google Pay).
Mer info hittar du under ”Köpvillkor”. 

Leverans:

Vad har ni för fraktkostnader?

Vi har gratis frakt. 

Hur spårar jag mitt paket?

När din beställning skickas från vårt lager kommer du att få en leveransbekräftelse till din e-postadress. Leveransbekräftelsen kommer att innehålla en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din leverans. Om du inte har mottagit något leveransmeddelande, men ser via spårningslänken att paketet har nått postkontoret, kan du hämta paketet genom att uppge paketets ID, spårningsnummer eller serienummer samt ditt personliga ID.

Vad har ni för leveransalternativ?

Vi levererar över hela Sverige. När du beställer väljer du även vilken adress ordern ska levereras till.

Varför har jag inte fått alla varor i min beställning?

Om du har gjort en större beställning kan det hända att vi behöver skicka den i flera olika paket, vilket innebär att du kan få en avisering för varje paket. Ibland kan det hända att den andra aviseringen misstas för en påminnelse, och det är lätt att tro att en produkt saknas när den faktiskt finns tillgänglig hos ditt postombud. Därför är det bra att dubbelkolla om du har fått aviseringar om flera olika paket.

Om en produkt är tillfälligt slut i lager kommer den att tas bort från din beställning. Denna ändring kommer att synas på ditt digitala kvitto och din leveranssedel, där det kommer att stå att artikeln inte ingår i det aktuella paketet. Eventuella reserverade belopp på ditt konto kommer att frigöras eller så kommer din faktura att uppdateras.

Saknar du fortfarande din artikel trots att det tydligt står på både kvittot och leveranssedeln att den inte ingår? Tveka inte att kontakta vår kundtjänst på info@icklick.se så hjälper vi dig att utreda vad som kan ha gått fel.

Var är min order?

Leveranstiden kan förlängas om det uppstår oväntade förseningar längs vägen. Om du har frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta vår kundtjänst. Vi finns här för att hjälpa dig. 

Vänligen observera att alla beställningar behandlas direkt av tillverkaren själv. Detta kan innebära något längre leveranstider, vanligtvis inom spannet 5-12 arbetsdagar, beroende på produkten och leverantören.

Om oss:

Har iClick någon fysisk butik?

Idag finns iClick bara på nätet och vi samarbetar med 100-tals leverantörer.

Har iClick något eget lager?

Nej iClick har inget eget lager. Allt skickas direkt från leverantören hem till dig, vi har leverantörer i Sverige, EU samt Asien.